Palvelut

Microsoft Office -paketti: asennus opiskelijoiden ja työntekijöiden omiin laitteisiin

Aalto-yliopiston opiskelijat ja työntekijät saavat maksutta käyttöönsä Microsoftin Office 365 -ohjelmat (mm. Word, Excel ja PowerPoint) omille laitteille (tietokone, tablet ja älypuhelin) Microsoft Office ProPlus -ohjelman myötä (opiskelijoiden osalta kulkee myös nimellä Student Advantage).

Lataaminen tapahtuu Office 365 -verkkopalvelussa ja käyttämällä Aalto-yliopiston sähköpostiosoitetta ja sen voi asentaa 5 eri laitteeseen.

Asennus

Ilmaisen Office-ohjelmiston voi ladata käyttäen Aalto-yliopiston sähköpostiosoitetta ([email protected]).

On tärkeää, että kirjoitat sähköposti-kenttään Aalto-sähköpostisi, sillä se varmentaa sinun olevan Aalto-ylipiston opiskelija tai henkilökuntaa.

Internetpohjaisia palveluita koskevat ehdot löytyvät: Tietoturva Aalto-yliopistossa

1. Asenna Office-ohjelmisto työasemaan Office 365-sivuston kautta
  2. Officen aktivointi tehdään automaattisesti Aalto-tunnuksella, joten erillisiä tuoteavaimia ei tarvita. Jos aktivointia kysytään erikseen, syötä Aalto-sähköpostiosoite. Sähköpostiosoitetta kysyttäessä syötä aina Aalto-yliopiston sähköpostiosoite ([email protected]).
  3. Office-ohjelmisto asennetaan Windows-työasemaan paikallisesti ja sovellukset toimivat myös offline-tilassa. Office asentuu työasemaan ohjelmistovirtualisointia hyödyntäen ja palvelut päivittyvät automaattisesti verkon yli.
  4. Voit käynnistää sovellukset ensimmäistä kertaa jo parin minuutin kuluttua asennuksen alusta. Ohjelmiston täytyy kuitenkin antaa latautua verkon yli taustalla.
  5. Office-ohjelmisto on nyt ladattu koneellesi.

Huom! Jos palvelun aktivointi ei toimi MAC OS X  -laitteella, se saattaa johtua siitä, että salasanassasi on Ä, Ö tms. skandimerkki.

Lisätietoja käyttöoikeuksien voimassaolosta IT-politiikkoja sivulla.

Jos Windows-sovelluksen asennuksen kanssa on ongelmia, voit kokeilla ensin poistaa kaikki Office-asennukset tämän sivun loppupuoliskolla kuvaillulla Office uninstall support tool -työkalulla.

Microsoft Office

Liittyviä ohjeita

Microsoft Office 365 Palvelut

Aallon opiskelijat ja työntekijät saavat käyttöönsä Microsoftin Office 365 -palvelut (mm. OneDrive, Teams, Word, Excel, PowerPoint, etc.) sekä työ- että kotikoneille.

o365

Profiilikuvan lisääminen Microsoft Office -sovelluksiin (mm. Outlook, Teams)

Voit halutessasi lisätä oman kuvasi profiilikuvaksi Office-sovelluksiin.

Tätä palvelua tarjoaa:

IT-palvelut

Löysitkö tästä tarvitsemasi tiedon? Jos et, ota meihin yhteyttä.
  • Julkaistu:
  • Päivitetty: